Wywiad z Piotrem Czauderna – nowym Product Managerem Blaber Media

Jak przygotować brief pod content marketing?
20 czerwca 2017
Dobry research w content marketingu
18 sierpnia 2017

Blaber Media zrobił właśnie kolejny duży krok na drodze do doskonałości:) Nasz zespół wzmocnił Piotrek Czauderna, doświadczony menedżer i praktyk reklamy natywnej. Wrzesień tuż tuż. a w nim kolejne powitanie i nowa kreatywna osoba w zespole… To jednak za chwilę, tymczasem witamy Piotrka. Przedstawiamy go Wam krótkim wywiadem. Zapraszamy.

Piotrek, witamy na pokładzie. Masz bogate doświadczenie redakcyjne, współtworzyłeś pionierskie projekty content marketingowe m.in. Natemat.pl i Leadgenerator.pl w Nowoczesnej. Powiedz jak widzisz przyszłość reklamy natywnej i content marketingu w Polsce. Gdzie ten rynek jest obecnie i dokąd zmierza? 

Może to moje, mało obiektywne zdanie, ze względu na doświadczenie jakie posiadam, ale jestem głęboko przekonany, że content marketing jest przyszłością marketingu, szczególnie w nowoczesnych, dynamicznych i na wskroś społecznościowych mediach. Użytkownik, który jest konsumentem aktywnym, nie pasywnym, coraz częściej zadaje sobie trud, żeby ominąć reklamę tradycyjną. Ten sam użytkownik jednak docenia kreatywny i ciekawy komunikat marki. Z chęcią „lajkuje” i „szeruje” treści, jeśli są interesujące, przydatne lub praktyczne, nawet jeśli są opatrzone jakimś logo lub pojawia się w nich produkt.

W tej perspektywie reklama natywna ma jedną zasadniczą cechę, która przemawia na jej korzyść– im uczciwiej potraktujemy odbiorcę, tym większa będzie jej efektywność.

Jakie wyzwania stoją przed Tobą w Blaber Media? Z czym wiąże się Twoja rola i stanowisko? 

Największym wyzwaniem całego Blaber Media jest mimo wszystko wciąż edukowanie rynku w kwestii ciekawej, angażującej i nieinwazyjnej reklamy. Wciąż jest problem z docenieniem jakościowej, przyjaznej komunikacji marketingowej, która jest interesująca dla użytkownika. Jej skuteczność jest według mnie dużo większa, ale wciąż rynek reklamowy podchodzi do takich kampanii z niepotrzebnym dystansem.

W Blaber Media będę nadzorował rozwój platformy i narzędzi wspierających realizację projektów klienckich. Będę też wdrażał długookresową strategię rozwoju projektu. Drugim istotnym wyzwaniem Blaber Media jest współpraca z twórcami, blogerami, ekspertami i dbałość o jakość pojawiającego się na platformie contentu w tym obszarze będę wspierał content managera naszej firmy.

Cały nasz zespół będzie się starał, żeby serwis kojarzony był z treściami oryginalnymi, ciekawymi i angażującymi, i żeby tak odbierany był przez czytelników. Chcemy, żeby kampanie przez nas prowadzone były przykładem najlepszego możliwego rodzaju content marketingu. A zespół autorów tworzyli blogerzy przede wszystkim jakościowi, niekoniecznie najwięksi.

Jak Twoim zdaniem tworzyć treści, aby były angażujące, poruszały odbiorcę. Sprawiały, że chce on je udostępniać, dzielić się nimi ze znajomymi? 

Myślę że kluczowa jest szczerość, traktowanie użytkownika jak partnera, którego chce się zrozumieć. Często treści tworzone są na zasadzie – „jak możemy odbiorcę podejść”. Stąd plaga tzw. clickbaitów czy fake newsów. A przecież dobra konstrukcja ciekawego materiału zaczyna się od zrozumienia odbiorcy, tego co lubi, czym się interesuje, jakie rzeczy go fascynują i o czym chciałby dziś przeczytać, czego chciałby się dowiedzieć.

Jeśli miałbyś wymienić trzy cechy, które określają Piotrka Czaudernę, byłyby to..?

Na pewno uczciwość i transparentność, to tak w nawiązaniu do tego co mówiłem o reklamie. I może odwaga, bo tak chcę podchodzić do pracy w marketingu – nie tylko być częścią tego rynku, ale kreować go i zmieniać.