Wywiad z Marią Pieńczuk – nowym Content Managerem Blaber Media

Dobry research w content marketingu
18 sierpnia 2017
4 sytuacje w których klient może zabić nawet najlepszy projekt reklamy natywnej
12 września 2017

Marysia, bardzo się cieszymy, że jesteś z nami. W swojej karierze byłaś już copywriterem, redaktorem. Ukończyłaś rozmaite kursy, w tym ten ze sztuki kreatywnego pisania na UW. Jaki jest Twoim zdaniem sekret dobrego copy? Jak powstają angażujące, kreatywne treści, które skutecznie trafiają do serca odbiorcy?

Kluczem jest opowieść, a zaraz potem wykorzystanie w niej konkretnych, wymownych obrazów. Takich, które będę w odbiorcy wzbudzały emocje. Mimo, że storytelling to teraz storydoing, to wciąż pozostaje opowieścią. Jako gatunek ludzki, lubimy słuchać historii. Jednym słowem, jeśli coś się dzieje, tam gromadzi się nasza uwaga. To kolejny element wartościowych treści. Z tym, że chodzi o długotrwałą uwagę, która przekuje się w zaangażowanie. Tylko w ten sposób odbiorca zetknie się z materiałem od początku do końca. A jak na sam koniec materiał zrobi mu „to coś” czyli zostanie w pamięci, wywoła pozytywne skojarzenia – wtedy możemy sobie pogratulować.

Od początku września współtworzysz zespół Blaber Media. Jakie wyzwania stoją przed Tobą? Z czym wiąże się Twoja rola i stanowisko? 

W skrócie jest to tworzenie i zarządzanie treściami, które są szyte na miarę naszych odbiorców. Nie można zapomnieć, że odbiorca jest wymagający i zadowalają go jedynie te wartościowe, przemyślane i inspirujące treści. Moją rolą jest czuwanie nad tym, by takie właśnie treści dostał. Takie, które chce czytać, oglądać, a przede wszystkim dzielić się nimi. To wyznacznik moich działań. Wiąże się z nim również rozwój platform socialowych, co pozwoli naszej społeczności rosnąć w siłę. Moją rolą jest też rozszerzenie bazy twórców. Chcemy oddać głos ekspertom: blogerom, redaktorom i ambasadorom, których w większej mierze będziemy angażować nie tylko w tworzenie platformy, ale i w kampanie dla marek.

W jakim kierunku Twoim zdaniem zmierza reklama natywna. Jaka jest jej przyszłość?

Większość form reklamy intruzywnej powoli się wyczerpuje, a jej miejsce zajmuje reklama zakorzeniona w życiu. W sytuacjach, w tu i teraz, w światopoglądzie, wartościach, w tym co nas fascynuje czy intryguje. Taka właśnie jest reklama natywna. Reklama, z której odbiorca nie rezygnuje, ale w miarę podążania za treścią, chce być jej coraz bliżej, będąc jednocześnie bliżej marki. Reklama natywna pozostawia wolny wybór, a to jest teraz w cenie. Coraz więcej marketerów i samych marek rozpoznaje ten potencjał i zaczyna z niego korzystać.

Jeśli miałabyś wymienić trzy cechy, które określają Marię Pieńczuk, byłyby to..?

Konsekwentna, słuchająca i analizująca.

 

Wywiad z Marią Pieńczuk – nowym Content Managerem Blaber Media