Jak angażować fanów na Facebooku?

4 sytuacje w których klient może zabić nawet najlepszy projekt reklamy natywnej
12 września 2017
Jak mierzyć wartość content marketingu
13 lutego 2018

Jeżeli prowadzicie komunikację na facebooku lub przymierzacie się do projektu z wykorzystaniem social mediów – to mamy coś dla Was.

Codziennie publikujemy posty i artykuły, weryfikujemy, co tak naprawdę wpływa na odbiorcę. Co go angażuje, co przykuwa jego uwagę. Co sprawi, że scrollując ekran zatrzyma się na chwilę i zerknie na opublikowaną przez Nas informację. Lepsze zaangażowanie, to większy zasięg organiczny. Lepszy zasięg postów, lepsza wiedza- to lepsza jakość usługi. Jest kilka czynników, które wpływają na edge rank na facebooku. Najważniejsze z nich to:

  • reakcje – lajki, udostępnienia, komentarze, ale też zatrzymanie się na materiale podczas scrolowania.
  • czas- jak szybko owe reakcje nastąpiły
  • historia – Twojego profilu (czy wcześniej publikowałeś angażujący content)
  • format – czy publikujesz zdjęcie, film, artykuł na stronie.
  • destynacja- gdzie odsyłasz odbiorcę – do siebie na stronę, czy zostaje on na Twoim facebooku
  • linki w artykule – czy w artykule pojawiły się obce linki trackujące, odsyłacze

W uproszczeniu jeśli chcesz stworzyć dobry post musisz wybrać odpowiednie zdjęcie i stworzyć angażujące copy – odnieść się w jakiś sposób do emocji lub ciekawości Twojego fana.

Oto kilka przykładów postów na Facebooku, które pomogą rozkręcić Twój profil. 

  1. Głosowanie.

Co, wybierasz? to jeden z najpopularniejszych typów postów. Prawie zawsze skutkuje dużym zaangażowaniem, prawie zawsze też zbudujesz nim solidny, organiczny zasięg.

glosowanie

2. Ciekawostka. 

Krótka, zwięzła wzbogacona przykuwającym uwagę zdjęciem ciekawostka powiązana z tematyką Twojego profilu – to doskonałe narzędzie wspierające dyskusję na Twoim profilu. Użytkownik potrzebuje tylko chwili, aby ją przeczytać- jeśli uda Ci się go zaskoczyć, osiągniesz cel.

ciekawostka

3. Edukacja.

Jednym z pomysłów na Twój profil, może być chęć głębszego edukowania użytkowników facebooka. Jako uzupełnienie ebooków, tekstów, czy wpisów blogowych polecam wiedzę w pigułce i standardowo dobre zdjęcie ilustrujące Twój przekaz. Działa!

edukacja

pop-naukowy

4. Opisz jednym słowem!

Tu musisz się postarać. Zrób, albo wyszukaj naprawdę dobre zdjęcie, przemyśl copy i poproś swoich fanów o krótki komentarz. Możesz skupić się na zdjęciu, aktualnym gorącym temacie w ramach Twojej społeczności lub zorganizować prosty konkurs.

jednoslowo

5. Motywator.

Ludzie to lubią! Pobaw się w filozofa, skorzystaj z wypowiedzi autorytetów, dodaj zdjęcie i przepis na udany, angażujący post gotowy.

 

motywator

6. Post na czasie.

Newsy ciekawostkowe, historie na czasie ludzie lubią nowości. Ludzie angażują się tu i teraz. Ważny mecz reprezentacji? Wspieraj ją razem z fanami.

newsRTM

7. Pytanie do publiczności.

Jeśli nie będzie wymagało to dużego wysiłku i poświęconego czasu, ludzie uwielbiają odpowiadać na pytania i zagadki. Wykorzystaj ten mechanizm na swoim profilu, szybko przekonasz się jaką ma moc!

pytanie

zagadka

8. Wideo. 

A na koniec wideo. Właściwie ten format powinien pojawić się na początku listy. Ludzie mniej chętnie czytają w sieci, właściwie to skanują treści. Tym, co niezmiennie przykuwa ich uwagę są formaty wideo. Facebook je uwielbia, google wprowadza nowości – kto jak to, ale dwaj giganci wiedzą, co robią. Produkuj i udostępniaj wideo – a Twój profil ożyje.

wideo

To tylko kilka przykładów. My ciągle eksperymentujemy, często sami jesteśmy zaskoczeni tym, co wywołuje zaangażowanie naszych fanów. Tobie też to polecam, baw się z odbiorcą, testuj i zbieraj wiedzę – zdobędziesz nowych ambasadorów. 

Jak angażować fanów na Facebooku?