Blog


13 lutego 2018

Jak mierzyć wartość content marketingu

Jeszcze do niedawna marketerzy zastanawiali się, czy da się zmierzyć realne efekty kampanii contentowych. W znacznym stopniu rzutowało to na istotę sensu tych działań w ogóle. Jeśli cofniemy się o kilka lat wstecz, przypomnimy sobie jak ostrożnie brand managerowie wydawali budżety na kampanie z udziałem blogerów. Poza wizerunkowym wydźwiękiem działań, […]
12 października 2017

Jak angażować fanów na Facebooku?

Jeżeli prowadzicie komunikację na facebooku lub przymierzacie się do projektu z wykorzystaniem social mediów – to mamy coś dla Was. Codziennie publikujemy posty i artykuły, weryfikujemy, co tak naprawdę wpływa na odbiorcę. Co go angażuje, co przykuwa jego uwagę. Co sprawi, że scrollując ekran zatrzyma się na chwilę i zerknie […]
12 września 2017

4 sytuacje w których klient może zabić nawet najlepszy projekt reklamy natywnej

Dobry projekt reklamy natywnej, jak każde kreatywne przedsięwzięcie w branży reklamowej, wiąże się z silną współpracą na linii marka – klient.  Zespół speców od reklamy natywnej istnieje po to, aby zaangażować odbiorców w przekaz marki, poprzez umieszczenie jej w pożądanym kontekście. Ich rolą jest przestawienie wizji marki w takiej kreacji, […]
7 września 2017

Wywiad z Marią Pieńczuk – nowym Content Managerem Blaber Media

Marysia, bardzo się cieszymy, że jesteś z nami. W swojej karierze byłaś już copywriterem, redaktorem. Ukończyłaś rozmaite kursy, w tym ten ze sztuki kreatywnego pisania na UW. Jaki jest Twoim zdaniem sekret dobrego copy? Jak powstają angażujące, kreatywne treści, które skutecznie trafiają do serca odbiorcy? Kluczem jest opowieść, a zaraz […]
18 sierpnia 2017

Dobry research w content marketingu

Chciałbym podzielić się z Wami obserwacją jaką mamy po miesiącach pracy nad contentem z blogerami i redakcją naszej sieci. Na platformie Blaber.pl pojawia się sporo treści tworzą je różni autorzy, blogerzy. Każdy z nich ma swoje zainteresowania, styl pisania, sposób komunikacji. To, co jednak najmocniej wpływa na udany materiał najczęściej […]
16 sierpnia 2017

Wywiad z Piotrem Czauderna – nowym Product Managerem Blaber Media

Blaber Media zrobił właśnie kolejny duży krok na drodze do doskonałości:) Nasz zespół wzmocnił Piotrek Czauderna, doświadczony menedżer i praktyk reklamy natywnej. Wrzesień tuż tuż. a w nim kolejne powitanie i nowa kreatywna osoba w zespole… To jednak za chwilę, tymczasem witamy Piotrka. Przedstawiamy go Wam krótkim wywiadem. Zapraszamy. Piotrek, […]
20 czerwca 2017

Jak przygotować brief pod content marketing?

Brief pod projekty content marketingowe tak naprawdę niewiele różni się od każdego innego produkcyjnego briefu reklamowego. Na początku w głowie marketera musi powstać strategia, bez niej stworzenie dobrego briefu nie jest możliwe. Musisz wiedzieć dokąd zmierzasz, aby ocenić pracę swoją i Twoich partnerów.  Dobry brief to szereg pytań i jasnych […]
27 kwietnia 2017

Japońskie techniki narracji sprzed wieków w służbie nowoczesnej komunikacji

O tym w jaki sposób pisać i się komunikować, aby opanować natłok informacji, bodźców i formułować przekaz w sposób zrozumiały powiedzą nam dawne Japońskie techniki narracji. Od Kanso do Yohaku – No – Bi. Oto one. KANSO Unikaj skomplikowanych zdań i nie miej obawy przed prostotą i minimalizmem w wypowiedzi. Przesyt […]
20 kwietnia 2017

Co ma wspólnego content marketing z treningiem sportowca?

Gdybym musiał postawić swoje pieniądze na jedną strategię marketingową, z pewnością wybrałbym content marketing. Zastanawiacie się dlaczego? Efekty kampanii content marketingowych można łatwo zmierzyć i zweryfikować już na poziomie pojedynczych projektów. Prawdziwą rewolucją jest jednak efektywność strategii mierzona w długim okresie. Dobrym porównaniem obrazującym efektywność content marketingu jest trening sportowca. […]
21 lutego 2017

Reklama, którą da się lubić

Istnieją tradycyjne reklamy, które są ciekawe i angażujące. Zdobycie sympatii poprzez przekaz reklamowy nie jest jednak kluczowym celem marketera, stąd zdecydowana większość reklam przeszkadza odbiorcy. Jest jednak rodzaj reklamy, który w swoim założeniu powinien przykuwać uwagę i zaciekawiać. Jest to reklama natywna. Formuła ta zyskuje na popularności wśród marketerów, dzieję się tak […]