Rebranding i rozwój, czyli co działo się w Blaber Media na przestrzeni ostatnich 7 miesięcy

4 sposoby na CTA, które nie obrażą Twojego odbiorcy
20 lipca 2018
Dlaczego warto korzystać z chatbotów w komunikacji marki?
12 września 2018

W życiu każdego projektu przychodzi moment, w którym decydujemy się na zrobienie pewnego rodzaju podsumowania. Absolutnie nie po to, by go zamknąć – wręcz przeciwnie. Po to, by utwierdzić się w przekonaniu, że to co robimy rzeczywiście ma sens. Oraz potencjał.

Takim właśnie momentem była dla nas połowa bieżącego roku, kiedy to zdecydowaliśmy się podsumować jego pierwsze 6 miesięcy. Postanowiliśmy zebrać informacje dotyczące marek, z którymi współpracowaliśmy po raz pierwszy oraz zrobić listę tych, które wróciły do nas po jakimś czasie, zachęcone dobrymi wynikami poprzednich kampanii. Niestety, nie do końca nam się to udało. Dlaczego?

Przełom czerwca i lipca – a także cały pierwszy miesiąc wakacji – były dla nas wyjątkowo intensywne. Prowadziliśmy kilka projektów naraz, przeprowadzając jednocześnie rebranding naszych serwisów (o czym za chwilę). Stwierdziliśmy wspólnie, że poczekamy z analizą pierwszej części 2018 roku do końca lipca. Zanim do niej przejdziemy, przenieśmy się w czasie – o 2 lata wstecz.

Dobre lepszego początki

W listopadzie 2016 roku wystartował projekt, który w założeniu miał mocno namieszać na polskim rynku reklamy natywnej. Naszym celem, fundamentem i wizją było stworzenie firmy, która kreuje dla marek treści niebanalne, angażujące, przykuwające uwagę, a przede wszystkim efektywne.

Efekty miały być widoczne od razu – chcieliśmy je mierzyć, analizować i optymalizować.  Blaber miał być firmą, która wychodzi ze swojej strefy komfortu i reprezentuje nową, zdecydowanie  lepszą jakość.

Teraz po 19 miesiącach mogę z dumą napisać, że dużo w kontekście tej wizji zrobiliśmy i cały czas wykonujemy ten konieczny wysiłek – ewoluujemy. Pierwsze miesiące tego roku przyniosły kilka ciekawych realizacji, którymi pokrótce się z Wami podzielę. Natomiast wszystkie nasze dotychczasowe doświadczenia i przygody znajdziecie pod linkiem: blaber.pl/case-book – uzupełniamy go na bieżąco.

Kto nam zaufał?

Niewątpliwie jedną z ciekawszych realizacji w 2018 roku była – jak do tej pory – kampania dla marki Lenovo i jej follow up.

Lenovo wypuściło na rynek swój flagowy model – laptop Yoga 920. Sprzęt klasy premium, odznaczający się niebanalnym designem, ciekawymi osiągami i plastycznym wykonaniem. Wszystkie te cechy pokazaliśmy w serii materiałów kontekstowo – produktowych. Do współpracy zaangażowaliśmy twórców, którzy pasują do profilu klienta Lenovo Yoga. Swój dzień w pracy freelancera opisała Justyna – autorka bloga juzjawasurzadze.pl, natomiast o tym jak i na czym pracować w podróży, napisała Kasia Tutko z bloga polaczkropki.pl.  

Uzupełnieniem kampanii wizerunkowej był follow up sprzedażowy podczas którego staraliśmy się zmonetyzować to, co wypracowaliśmy wizerunkowo na pierwszym etapie.

Ciekawym wyzwaniem był dla nas projekt dla marki Vivus. Jej brand hero Mr Hi’s miał zagościć w blaberowej blogosferze. Wyszła z tego kampania z przymrużeniem oka, w której Mr Hi’s pokazał wiele twarzy, wywołał sporo śmiechu i pozytywnych reakcji w mediach społecznościowych.

Content Marketing może być też kanałem, który skutecznie wspiera sprzedaż. Kampanie o tym charakterze robi z nami od dłuższego już czasu marka Virgin Mobile. W ostatniej kampanii dla marki wyciągnęliśmy wnioski z naszych poprzednich realizacji i jesteśmy coraz skuteczniejsi w tworzeniu contentu performance driven.

Projekt w który mocno zaangażowali się influencerzy został zrealizowany dla marki Colline Pharma. Blaber wspierał launch nowej marki dermokosmetyków od Colline. Głównym punktem naszej strategii było wyeksponowanie marki jako eksperta w zakresie regeneracji cery problemowej, z oznakami starzenia.

Jeśli chodzi o segment beauty, przeprowadziliśmy także kampanię dla zupełnie nowej na polskim rynku marki, która specjalizuje się w innowacyjnych kosmetykach do włosów – Vitality’s Espresso. Głównym założeniem naszych działań było zbudowanie świadomości i wywołanie zainteresowania nowym produktem oraz wzmocnienie pozycji marki w segmencie hair care. W projekt zaangażowali się wyraziści influencerzy m.in. youtuberka Aleandra i Dominika Mizia. Efekt to mocne treści i szeroka eksploatacja mediów społecznościowych, w tym głównie kanału Youtube, Facebook i Instagram.

Oprócz powyższych od początku roku zrealizowaliśmy też kampanie m.in. dla platformy NC+, Blik, wydawnictwa ZNAK oraz Monstanto. Już w lipcu prowadziliśmy kampanię promującą dania lunchowe firmy Kupiec, realizowaliśmy działania dla UPC Biznes (przed nami kolejne miesiące współpracy!) oraz  prowadziliśmy fanpage pierwszego w Polsce serwisu, w którym oferuje się nowe auta w ramach abonamentu oraz w rozliczeniu za przejechane kilometry: Carsmile.

Rebranding time

Niedawno zakończyliśmy proces rebrandingu. Postawiliśmy przede wszystkim na zmianę estetyki, co miało na celu zwiększenie komfortu użytkownika odwiedzającego nasze przestrzenie blogowe (patrz: www.blaber.pl). Z bardzo kolorowego, momentami pstrokatego serwisu zmieniliśmy się w estetycznego, stonowanego pod względem kolorystycznym multibloga, który w bardzo wyraźny sposób stawia na treści premium.

Jeszcze szersza oferta

Wnioski po pierwszych siedmiu miesiącach 2018 roku? Działamy coraz szerzej! Do tej pory specjalizowaliśmy się przede wszystkim w kampaniach opartych na reklamie natywnej. Teraz do naszej oferty dopisaliśmy prowadzenie projektów contentowo-mediowych, które realizujemy z wykorzystaniem naszej przestrzeni blogowej. I to nadal nie wszystko. Poza skuteczną jak nigdy, sprzedażą projektów natywnych, działamy też w tle. Prowadzimy kanały marek w mediach społecznościowych, tworzymy treści na bloga i realizujemy przygotowane wcześniej strategie social

Minione pół roku to dla nas okres bardzo intensywnych zmian i ewolucji. Budowa silnego i kompetentnego zespołu, nowe twarze, cenne doświadczenia. Najbliższe miesiące zapowiadają się w Blaber Media jeszcze ciekawiej – przed nami naprawdę duże wyzwania i sporo pracy. Żeby nie było, nie narzekamy! Zwyczajnie nie możemy się jej doczekać. Trzymajcie za nas kciuki! 

 

Piotr Kazimierczuk

CEO Blaber Media

Rebranding i rozwój, czyli co działo się w Blaber Media na przestrzeni ostatnich 7 miesięcy