Po co marce content marketing, czyli trochę o wymiernych korzyściach

publiczność, audience, sala wykładowa
O kim jest content marketing – i o co tak NAPRAWDĘ w nim chodzi?
23 kwietnia 2019
newsletter, komputer, ludzie
Newsletter, na który czekają tłumy
15 maja 2019

Jako odbiorca również cenisz wartościowe treści. Może czasem łapiesz się na refleksji, że sam przywiązujesz się do marki ze względu np. na wiedzę, której Ci dostarcza. Jednak myśląc o działaniach content marketingowych dla swojej marki, próbujesz zapewne odpowiedzieć sobie na pytanie o wymierne korzyści, które możesz osiągnąć.

Po pierwsze – po co?

Dużo się mówi o wymiernych korzyściach, jakie przynoszą działania content marketingowe. Możliwe, że szukasz informacji na ten temat właśnie dlatego, że planujesz takie rozpocząć. Jeśli tak jest, zastanów się najpierw nie co będziesz z tego miał, ale po co to robisz. Pytanie o cel pomoże Ci ustalić odpowiednią strategię.

Podpowiemy Ci tutaj jakich korzyści możesz się spodziewać, dzięki czemu zobaczysz na przykładach, jakiego rodzaju cele stawiać mogą sobie marki. Być może znajdziesz tu inspirację pomocną przy budowaniu własnej strategii. Jakie korzyści można więc osiągnąć poprzez content?

Potencjalni klienci sami Cię znajdują

Marki znajdują dzięki content marketingowi potencjalnych klientów. Ludzie szukają informacji za pomocą wyszukiwarek, wpisują tam pytania lub konkretne frazy. Sprawdzają możliwości i ceny oraz informacje. Nie zawsze o produkcie, często bardziej kontekstowo – o zagadnieniu. Oczywiste, że chcesz, aby Twoja marka znajdowała się na szczycie wyników wyszukiwania. Zmierzasz do tego, kiedy tworzysz wysokiej jakości, rzetelne treści, które odpowiadają na pytania ludzi i rozwiązują ich problemy. Oprócz samego stworzenia treści, potrzeba jeszcze szeregu innych działań, składających się na content marketing.

Przykład: Zakładasz firmę. Szukasz informacji jak to zrobić krok po kroku. Wpisujesz w wyszukiwarkę frazę „własna firma krok po kroku”. Trafiasz na rzetelnie i czytelnie napisany artykuł, który objaśnia Ci całą procedurę, a nawet wskazuje linki do miejsc, w których np. składasz formularz. Odpowiedzi na kolejne pytania związane z prowadzeniem działalności szukasz później już bezpośrednio na tej stronie. Kiedy stajesz przed wyborem biura księgowego, jest duże prawdopodobieństwo, że rozważysz ofertę tego, z którego rad od początku korzystasz.

umowa, klient, nowy klient, podanie ręki

Warto budować komunikację do właściwej grupy celu. W stworzeniu person swoich potencjalnych klientów, pomoże Ci nasz artykuł „Persona – filar contentu”. Możesz też odezwać się do nas – chętnie pomożemy!

Nowi klienci

Łatwiej pozyskać klienta, który już wcześniej Ci zaufał. Jeśli zbudujesz np. za pomocą newslettera grupę odbiorców, która liczy się z Twoim zdaniem i polega na Twoich radach, łatwiej pozyskasz te same osoby do zakupu Twoich produktów lub usług.

Przykład: Otrzymujesz regularny i zawsze bogaty w wartościowe dla Ciebie treści, dotyczące np. social mediów, newsletter. Kiedy zaczniesz zastanawiać się nad szkoleniem w tej dziedzinie, z pewnością w pierwszej kolejności sprawdzisz ofertę specjalistów, którym już ufasz i których uznajesz za autorytet.

Zainteresowana i zaangażowana społeczność odbiorców

Skupienie się na odbiorcach, na ich problemach i sposobach myślenia i działania, pozwala odpowiedzieć na ich realne potrzeby. A kiedy marka mówi do właściwego odbiorcy, przynosi to wszystkim wymierne korzyści w postaci budowania silnej społeczności. Angażuje się ona w działalność marki jako klienci, sympatycy, subskrybenci, czytelnicy. Kiedy masz precyzyjnie zbudowaną grupę odbiorców, dzięki treści możesz poznać ich zdanie, zdobyć informacje o klientach, pozyskać zwolenników i rzeczników marki oraz – zwiększyć sprzedaż, po prostu.

Przykład: Latająca Szkoła uczy kobiety jak zarabiać na robieniu tego, co się kocha. Oprócz regularnych newsletterów, społeczność zbudowana wokół szkoły spotykała się w grupie na facebooku, podczas darmowych webinarów, a także darmowych comiesięcznych spotkań networkingowych, które pod flagą Latającej Szkoły organizowały najbardziej zaangażowane osoby spośród obiorczyń w całej Polsce. Dzięki przemyślanemu połączeniu działań on i off-line oraz naciskowy na rozwiązywanie problemów swoich odbiorców, twórczyni Latającej Szkoły zbudowała liczną i bardzo silną społeczność nie tylko odbiorców, ale wręcz ambasadorów marki.

Zmniejszenie kosztów marketingu

Jeśli opracujesz odpowiednią strategię i dobierzesz do niej właściwe narzędzia, działania content marketingowe pozwolą Ci na sporą oszczędność. Koszt skutecznego dotarcia będzie niższy niż w przypadku tradycyjnych metod, a ponadto dobrą treścią wspomagasz pozycjonowanie (SEO)

 

Content marketing wymaga sporo pracy, pomysłowości i wytrwałości. Może stanowić idealne podejście, o ile cały proces jest dobrze zaplanowany, przeprowadzony i… poddany gruntownej analizie, z której wyciągniemy trafne wnioski. Tym właśnie zajmujemy się na co dzień. Odezwij się do nas!

Po co marce content marketing, czyli trochę o wymiernych korzyściach

tabela, wykres, wzrost