Newsletter, na który czekają tłumy

tabela, wykres, wzrost
Po co marce content marketing, czyli trochę o wymiernych korzyściach
23 kwietnia 2019
social media, facebook
Strategiczne podejście do mediów społecznościowych?
15 maja 2019

Wysyłasz newsletter do swoich subskrybentów, a oni bez zbędnej zwłoki otwierają wiadomości od Ciebie, uważnie czytają, klikają w podane linki i jeszcze polecają Cię innym. A kiedy wypuszczasz swój kolejny produkt, ogromna baza klientów czeka już, by go od Ciebie kupić. Czy nie tego chcesz dla swojej marki?

Jeśli najbardziej zainteresował Cię fragment o klientach czekających na Twój produkt, wstrzymaj się na moment. W pierwszej kolejności zadbaj o relację z odbiorcą i jego zaufanie. Jak więc tworzyć takie newslettery, na które ludzie czekają i które budują ich zaufanie i lojalność wobec marki?

Newsletter jest o odbiorcy, nie o Tobie

Tworzenie angażujących treści wymaga nieco wysiłku, jednak wartość, jaką obie strony mogą otrzymać jest ogromna. Warto podkreślić, że obie strony, bo  newsletter – żeby odniósł jakikolwiek skutek – musi być wartością dla odbiorcy. On nie jest o Twojej marce, ale o zainteresowaniach odbiorcy właśnie.

Wywołaj uśmiech

Newsletter nie musi być poważny, ludzie cenią sobie dowcip i sami też na co dzień używają języka potocznego. Nie chodzi o to, by silić się na wesołkowatość i klepać czytelnika poufale po ramieniu, ale o to, by wprowadzić trochę więcej luzu, naturalności i dowcipu.

newsletter, mężczyzna, chłopak, komputer

Wyznacz rytm

Dobrze sprawdza się pewien rodzaj powtarzalności, swoistego rytmu Twoich wiadomości. Jeśli Twój newsletter ma jakieś stałe części (jak rubryki w magazynie), niech czytelnik wie, czego może się po nich spodziewać. Zaskakuj, a jednocześnie dbaj, by dawać odbiorcom to, czego oczekują. I pamiętaj o regularności – przyzwyczaj swoją publiczność do systematyczności, to wpłynie pozytywnie na Waszą relację.

Przedstawiaj wyselekcjonowane treści

Twoje newslettery nie muszą być długimi artykułami lub innymi materiałami, które tworzysz. Możesz też selekcjonować treści i dostarczać te wybrane swoim odbiorcom. Nie bagatelizuj tej formy – internet pełen jest treści na każdy temat i właśnie weryfikacja źródeł i wybór tego, co wartościowe może nastręczać najwięcej trudności.

Bądź szczerze zainteresowany

Jeśli chcesz zainteresować treściami swoich odbiorców, najpierw Ty sam musisz się danym tematem zainteresować i mieć na niego otwarte uszy i oczy. Bądź czujny i wyszukuj newsy, zwracaj uwagę na wszystko, co w danej dziedzinie usłyszysz, zobaczysz lub przeczytasz. Inspiracje mogą doprowadzić Cię do fascynujących odkryć. Bądź szczerze zainteresowany, a stworzysz (lub wybierzesz) najlepsze treści – użytkownicy to docenią.

Zastanów się nad tym, jakie sam subskrybujesz newslettery – jaki jest ich temat, kiedy przychodzą, ile czasu spędzasz na lekturze, czy przekierowują Cię do innych przestrzeni. Pomyśl też jaką wartość wnoszą do Twojego życia – czy Cię inspirują, motywują, dostarczają wiedzę, a może rozbawiają? A potem zadaj sobie wszystkie te pytania, myśląc o swoim odbiorcy.

A potem? Napisz do nas – pomożemy Ci stworzyć newsletter, który pokochają Twoi odbiorcy.

Newsletter, podobnie jak cały content marketing jest o odbiorcy – o tym piszemy w artykule „O kim jest content marketing…”

Newsletter, na który czekają tłumy

newsletter, komputer, ludzie