wpływ Covid-19 na konsumpcję mediów

cel, tarcza, lotka, efektywność, performance
Content w performance marketingu
15 maja 2019

Bezpośredni wpływ pandemii w postaci kwarantanny nie ominął zmian w sposobie konsumpcji mediów. Badanie Global Web Index w ramach, którego przepytano 4.000 internautów w szerokim przedziale wiekowym (objęte badaniem kraje to UK i Stany Zjednoczone) pokazuje w jaki sposób różne generacje konsumentów spędzają swój wolny czas i w jaki sposób zmieniły się ich przekonania w kontekście contentu z którym spędzają swój czas.

Jaki rodzaj contentu jest konsumowany mocniej podczas kwarantanny? Otóż dla generacji Z ze zdecydowaną przewagą jest to wideo online (dla 51% respondentów jest to content, który oglądają zdecydowanie częściej niż przed epidemią) drugie miejsce ze sporą stratą (39%) stanowi wideo straming, a trzecie (31% respondentów wskazało ten content) zajmują gry wideo – być może jest to spowodawane tym, że faktycznie w gry i tak ta grupa wiekowa grała bardzo dużo.

Milenialsi mają podobne preferencje 44% z nich wskazało wideo online, 41% wideo streaming jako content, który zyskał najwięcej ich uwagi. Generacja X zdecydowanie więcej czasu spędza oglądając tradycyjną telewizję (41%) oraz streaming wideo (38%) i radio (38%), które po raz pierwszy pojawia się w czołówce.

Jak łatwo było przewidzieć mapa zwiększonej konsumpcji contentu pokolenia Boomers przybrała zupełnie inny kształt – podobnie jak w przypadku Milenialsów znacząco wzrosła u nich konsumpcja tradycyjnej telewizji (42%) pozostałe kanały jednak nie są już tak absorbujące jako drugą odpowiedź (24% respondentów) ta grupa wskazała na żaden z kanałów.

Podsumowując wg badania Global Index respondenci mają obecnie o wiele więcej czasu i aż 80% z nich poświęca większą jego ilość siedząc na sofie i angażując się w film, program w telewizji, w radiu lub muzykę. Tylko nieznaczna część respondentów z ogromną przewagą boomersów uznała, że wcale nie poświęca większej ilości czasu na content w jakiejkolwiek formie. Spędza czas realizując swoje hobby, majsterkując, łowiąc ryby lub uprawiając sport.

W początkowym okresie pandemii ogromna część respondentów uznała, że każdego dnia aktualizuje swoją wiedzę na temat rozprzestrzeniania się koronawirusa a za kluczowe i najbardziej wiarygodne źródło wiedzy uznaje Światową Organizację Zdrowia (WHO).

Wiele przebadanych osób chętnie odrywa się jednak od informacji na temat głównego obecnie globalnego problemu i przenosi swój umysł w atrakcyjne strony contentu rozrywkowego. Poniższa infografika prezentuje % osób, które zapłaciły za subskrypcję, której nie posiadały jeszcze przed kwarantanną:

wpływ Covid-19 na konsumpcję mediów